لوگو

توصیه استاد ملک حسینی به دانش آموزان نخبه عشایری

پدر پیوند کبد خاورمیانه در جمع دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد که برای بازدید از بیمارستان پیوند ابوعلی سینا به شیراز سفر کرده بودند توصیه ها و صحبت های جالبی داشت.

حوزه هنری استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با محوریت نقشه تحول و سند زیست بوم خود و تقویت نگاه امیدوارانه نسبت به دستاورد ها و پیشرفت های ایران اسلامی اقدام به برگزاری اردوی روایت پیشرفت برای دانش آموزان نخبه عشایر کهگیلویه وبویراحمد کرد.

با همین نگاه تعداد 30 نفر از نخبگان دانش آموزی عشایر استان از سوی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد با همکاری صداوسیمای مرکز استان و سپاه عشایر استان از بیمارستان پیوند ابوعلی سینا شهر شیراز به عنوان بزرگ‌ترین مرکز پیوند در جهان از نظر تعداد پیوند در سال و توان علمی بازدید کردند.

در این بازدید دکتر سید علی ملک حسینی؛ پدر پیوند کبد خاورمیانه خطاب به دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زندگی باید بامطالعه و هدف‌دار باشید و چراغ راهی برای طی کردن مسیر داشته باشید.

وی افزود: باید ببینید که هدف خلقت انسان چه بوده است وچه الگویی را در زندگی دنبال و نگاه خود را در چه افقی تعریف می کنید؟

دکتر ملک حسینی تصریح کرد: بیمارستانی که الان شما از آن بازدید کردید نه معجزه است و نه چیزی است که غیر قابل انجام باشد ولی به چند کار نیاز دارد که اولین آن سعی، تلاش و کوشش است.

وی با اشاره به کتاب آسمانی مسلمانان اضافه کرد: شما می دانید که خداوند متعال در قرآن می فرماید ” لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعىٰ” که اگر تلاش کنید به نتیجه می رسید و مهم هدف گذاری است و سفره خداوند برای همه بندگان باز است و کاری به مکان ندارد.

استاد ملک حسینی بیان کرد: انسان برای اینکه در تلاش و کوشش خود موفق باشد نیاز به دو ویژگی دارد؛ اول اینکه باید خیلی پرکار باشد و دوم اینکه بی نهایت کم توقع باشد.اگر شما به کشورهایی مثل ژاپن سفر کنید می بینید که جامعه آنجا خیلی اهل کار هستند و به همین دلیل است که پیشرفت بیشتری داشته اند.به هوش تنها نباید اکتفا کرد و به اعتقاد بنده چیزی تحت عنوان تیزهوش و کم هوش نداریم و اگر زندگی افراد موفق را مشاهده کنید می بیند که هر فردی در یک عرصه تیزهوش است و در یک موضوع استعداد دارد.

وی افزود: تیزهوشی در ذات همه انسان هاست و فقط نیاز است که استعداد فردی شناخته شود و این یعنی هر فردی در یک زمینه تیزهوش است.تست هوش هم تست معتبری به نظر نمی‌رسد و فرد می‌تواند استعدادهایی داشته باشد که با نمره و … مشخص نباشد.

زمان ما در مادوان تنها سه روستای کوچک بود و تمام جمعیت کهگیلویه و بویراحمد آن موقع را اگر جمع می‌کردیم به اندازه مادوان فعلی نبود و همه جا پوشیده از جنگل و مثل بهشت بود.

پدر پیوند کبد ایران اضافه کرد: یکی از کارهایی که شما باید انجام بدید حفظ محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد است و در رشته های تحصیل کنید که محیط زیست را حفظ کند چرا که اگر محیط زیست از بین رفت دیگر چیزی نخواهد ماند.

ما در شرایط سختی زندگی می کردیم وحتی طوری بود که هر فصلی یک لباس می پوشیدیم ولی هم معلم ها خوب بودند و هم کتاب ها قوی تر بودند.

دکتر ملک حسینی با اشاره به اهمیت تاریخ گفت: تاریخ تنها پلی است که گذشته را به آینده متصل می کند و شما باید ببینید که فیزیک، فلسفه، حتی خود تاریخ چه سرگذشتی داشته اند و شما با تاریخ خواندن اشراف بیشتری پیدا می کنید.

وی با اشاره به شیوه فهم مطالب بیان داشت: برخی موقع افرادی می بینیم که حافظ قرآن هستند وحتی صفحه سمت چپ و راست را می دانند ولی مهم تر از حفظ، درک مفاهیم قرآنی است که هر انسانی در زندگی می تواند از آن بهره بگیرد.

اگر می خواهید به هدفتان برسید باید هدف گذاری کنید تا به آرزوهایتان برسید و در مسیر رسیدن به آرزوها خیلی شکست وجود دارد و نباید این‌طور فکر کنید که ما با طی کردن یک جاده صاف به اینجا رسیده‌ایم بلکه پر از سختی‌های مختلف بوده است.

شکست یکی از بزرگ‌ترین عوامل پیروزی است که در این زمینه یکی از بزرگان حوزه پیوند کبد گفته است: شاخه‌های شاداب پیروزی همیشه برکنده سوخته درختان شکست خورده به وجود می آید .برای کسانی که می‌خواهند به هدف نهایی برسند باید رضای خداوند را مد نظر را قرار بدهند و انسانیت در رفتار با مادر، پدر، معلم و … را الگو قرار داد.

وی با اشاره به شیوه کار کردن برای موفقیت تصریح کرد: در انجام کارها نباید اهل جنجال سازی و ریاکاری بود همانطور که سعدی خوش سخن می فرماید: عمل بیار و علم بر مکن که مردان را. رهی سلیم‌تر از کوی بی‌نشانی نیست.

انسان نباید اعجوبه بودن خودش را بیان کند و نباید دنبال من‌ من گفتن باشیم چرا که انسان یک موجود محکوم به فنایی است که تنها چیزی که از او می ماند عمل اوست که می تواند او را ابدی کند.

بزرگی شما به علم، حکمت و معرفتتان است و اینجا یک نمونه خوبی است برای بیان اینکه ” خواستن، توانستن است” و دوم اینکه یکی از عوامل پیشرفت انسان ها ” کار تیمی” است؛ هیچ انسانی به تنهایی نمی تواند موفق شود و تاریخ موفقیت ها را که مشاهده می کنیم با این موضوع روبرمی شویم که چند نسل کاری را انجام می دهند و بالاخره یک نفر اتمام می بخشد در حالی که در واقعیت یک کار تیمی پشت قضیه بوده است.

پدر پیوند کبد خاورمیانه در پایان با اشاره به ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مردم کهگیلویه وبویراحمد همچون دُر درخشانی در خطه جنوب هستند که همه ظرفیت های مختلف را دارا هستند و باید قدر آن را بدانیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

راهنمای نوبت دهی پزشکان درمانگاه و کلینیک ها

مراجعین محترم جهت دریافت نوبت پزشکان کلینیک میتوانند با مراجعه حضوری به پذیرش درمانگاه و ثبت مشخصات شناسنامه ای و بیمه ای بیمار و سپس مراجعه به واحد صندوق و صدور قبض ،  توسط پزشک مورد نظر ویزیت شوند .

  همچنین امکان دریافت نوبت به صورت اینترنتی با مراجعه به سایت پذیرش 24 امکانپذیر می‌باشد.

امکانات رفاهی بیمارستان

در کنار تمامی خدمات درمانی بیمارستان پیوند ابوعلی سینا، این بیمارستان به عنوان مرکزی پیشرو  مطابق استاندارهای جهانی ،توجه  به امور رفاهی بیماران نیز همواره مورد توجه قرار گرفته است  و این مهم بصورت ویژه در بخش vip  بیمارستان ،پیاده سازی و پذیرای بیماران داخلی و بین المللی است .  قسمتی از  امکانات رفاهی که همواره در دسترس بیماران و همراهان آنها می باشد که نوید محیطی آرام و با امنیت را برای مراجعین در پی دارد شامل  تاکسی سرویس ، بانک ، حضور مترجم جهت بیماران اتباع ، امکان سفارش انواع غذا ، کافی شاپ و سوپر مارکت ، دسترسی به اینترنت ، اقامت در مهمان سراهای واقع در بیمارستان ، واحد مددکاری جهت بیماران با مشکلات مالی  و … می باشد .

عنوان واحد: مددکاری

مسئول واحد: خانم حقیقی پور

071 33441288 تلفن مستقیم :

موقعیت در بیمارستان: طبقه اول

معرفی واحد:

واحد مددکاری متشکل از مددکار در دو شیفت صبح و عصر و در روزهای تعطیل با هدف خدمت رسانی به بیماران و مراجعه کنندگان در بخشهای مختلف بیمارستان حضور مستمر دارند.

خدمات واحد:

مراجعه به بخش های بیمارستان با هدف موردیابی و تشخیص نیازهای بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی مددجویان و اولویت بندی آنها، ارائه خدمات مشاوره ای به بیماران و خانواده های آنان جهت حمایت های بهداشتی درمانی در راستای فرایندهای مرکز، ایجاد تعامل بین بیماران و همراهان با تیم درمان در راستای تسهیل خدمات درمانی موثر و کارآمد، بررسی وضعیت مالی بیماران و اعلام نظر تخصصی با در نظر گرفتن اعتبارات مصوب و منابع موجود در جهت تسهیل پرداخت هزینه های درمانی.