لوگو

دکتر سید علی ملک‌حسینی منتخب پنج دانشمند برتر بنیاد علمی البرز شد

آیین شصت و دومین دوره «جایزه البرز»(مشهور به نوبل ایرانی) با معرفی و تجلیل از نخبگان علمی، حوزوی و دانشگاهی منتخب برگزار شد.

همزمان با شصت و دومین سالگرد تأسیس بنیاد فرهنگی البرز، از ۶۲ نفر از نخبگان برتر کشور شامل پنج دانشمند، ۱۰ مخترع و فناور، هفت طلبه علوم دینی و ۴۰ دانشجوی علوم پزشکی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم فنی و مهندسی، کشاورزی و هنر تقدیر شد.

شصت و دومین همایش «جایزه البرز» (بخش نخبگانی) با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجج اسلام والمسلمین مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و احمد شرفخانی، رئیس هیأت مدیره بنیاد البرز و جمعی از چهره‌های علمی و فرهنگی در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

دکتر «سید علی ملک‌حسینی» پدر پیوند کبد خاورمیانه، استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شیراز و چهره ماندگار پزشکی،  دکتر «حسین بلندی»، پدر ماهواره ایران، دانشمند علوم مهندسی، استادتمام مهندسی برق در دانشگاه علم و صنعت، مدیریت پروژه طراحی و ساخت ماهواره‌های (نوید)، (مبین)، (تدبیر)و (ظفر)، دکتر «شمس السادات زاهدی»، نخستین بانوی ایرانی دارای مدرک دکتری مدیریت، دانشمند برتر عرصه علوم انسانی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، مؤلف ۲۰ کتاب و نویسنده بیش از ۲۰۰ مقاله داخلی و بین‌المللی، «مسعود صلواتی نیاسری»، چهره برجسته نانوی ایران، عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان، جزء دانشمندان برتر جهان در رشته مواد و مهندسی شیمی استاد نمونه کشوری و… ، و دکتر‌امیر آبان به عنوان دانشمند جوان، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتری ژنتیک انسانی و جزء فهرست دانشمندان ۱ درصد جهان پنج نفری بودند که در بخش دانشمندان مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این همایش با بیان اینکه ایران اسلامی از قدیم مهد علما و‌اندیشمندان بوده و عالمان و اهل علم مورد تکریم و احترام مردم بوده‌اند، خطاب به برندگان جایزه البرز ۱۴۰۳، اظهار کرد: ما شما فرهیختگان را سرمایه نمادین می‌دانیم، سرمایه انواع مختلفی اعم از مادی، معنوی، اجتماعی و… دارد.

وی ادامه داد: از مهمترین بخش‌های سرمایه انسانی و دیگر سرمایه‌ها، نوع نمادین آن است که می‌تواند انسانی باشد یا مادی و غیرانسانی به عنوان مثال وقتی در یک زمین کم‌ارزش در منطقه‌ای کم‌ب‌ها، نهاد و دستگاهی با عنوان دانشگاه یا پژوهشگاه و پارک علم و فناوری تأسیس می‌شود، ارزش می‌یابد، یا وقتی دانشمند یا یک پزشک حاذق در منطقه‌ای ضعیف از شهر مطب می‌زند و بیماران را مداوا می‌کند، آن منطقه کم‌برخوردار ارزش می‌یابد. شما نخبگان هم سرمایه‌های نمادین هستید که هر جا باشید آن مکان و مجلس ارزش می‌یابد.

 

شیوه انتخاب نخبگان در بنیاد البرز ستودنی است

وی در ادامه با اشاره به تقدیر پنج دانشمند برتر کشور در این همایش، تأکید کرد: از روش انتخاب این دانشمندان پرسیدم که چطور همگی جزء برترین‌ها و بهترین‌ها هستند! برای مثال در رتبه‌بندی دانشمندان جهان در کشور‌های مختلف در مهندسی شیمی دکتر صلواتی نیاسری نفر اول در ایران بود! … این شیوه و کیفیت انتخاب ستودنی است و بنیاد البرز را به دلیل این انتخاب و گزینش شایسته تشویق می‌دانم.

حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با ابراز خرسندی از فعالیت در بنیاد البرز بیان داشت:

بیش از شش دهه از پایه‌گذاری جایزه نوبل ایرانی به اسم (جایزه البرز)  می‌گذرد و تا امروز چند هزار نفر از نخبگان و پژوهندگان علم را تحت پوشش حمایتی قرار داده و فضای رشد را به آن‌ها هدیه داده است؛ چه بسیار استعداد‌های علمی که با کمک این جایزه نه فقط در ایران بلکه در کل دنیا به کاهش آلام بشری موقف شده‌اند و نام ایران را اعتلا بخشیده‌اند و مرحوم البرز با این موقوفه ماندگار در ثواب و اجر همه این‌ها سهیم است.

جایزه‌ای برخاسته از ‌ایمان

وی افزود: جایزه البرز به عنوان قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور، برخاسته از‌ایمان، انگیزه و اراده است و قصد دارد در مسیر حمایت از فکر و‌اندیشه نخبگان، آن‌ها را در راه تسکین آلام بشری، رفاه زندگی انسانی و ارتقای حیثیت ایرانی در جامعه‌ی جهانی، راهنما و شوق‌آفرین باشد. و اما امروز خداوند علیم را سپاسگزارم كه برای سالی دیگر، این توفیق را به ما ارزانی داشت تا آئین شصت و دومین سال جایزه البرز را با شأنیتی متناسب با منزلت برترین‌های علمی این مرز و بوم عملیاتی کند تا از این گذر، گامی مؤثر در جهت تعالی ایران عزیز در مسیر دانایی برداشته باشد.

در ادامه تقدیر‌ها و اعطای جوایز از ۱۰ مخترع و فناور، هفت طلبه علوم دینی و ۴۰ دانشجوی علوم پزشکی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم فنی و مهندسی، کشاورزی و هنر تقدیر به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

راهنمای نوبت دهی پزشکان درمانگاه و کلینیک ها

مراجعین محترم جهت دریافت نوبت پزشکان کلینیک میتوانند با مراجعه حضوری به پذیرش درمانگاه و ثبت مشخصات شناسنامه ای و بیمه ای بیمار و سپس مراجعه به واحد صندوق و صدور قبض ،  توسط پزشک مورد نظر ویزیت شوند .

  همچنین امکان دریافت نوبت به صورت اینترنتی با مراجعه به سایت پذیرش 24 امکانپذیر می‌باشد.

امکانات رفاهی بیمارستان

در کنار تمامی خدمات درمانی بیمارستان پیوند ابوعلی سینا، این بیمارستان به عنوان مرکزی پیشرو  مطابق استاندارهای جهانی ،توجه  به امور رفاهی بیماران نیز همواره مورد توجه قرار گرفته است  و این مهم بصورت ویژه در بخش vip  بیمارستان ،پیاده سازی و پذیرای بیماران داخلی و بین المللی است .  قسمتی از  امکانات رفاهی که همواره در دسترس بیماران و همراهان آنها می باشد که نوید محیطی آرام و با امنیت را برای مراجعین در پی دارد شامل  تاکسی سرویس ، بانک ، حضور مترجم جهت بیماران اتباع ، امکان سفارش انواع غذا ، کافی شاپ و سوپر مارکت ، دسترسی به اینترنت ، اقامت در مهمان سراهای واقع در بیمارستان ، واحد مددکاری جهت بیماران با مشکلات مالی  و … می باشد .

عنوان واحد: مددکاری

مسئول واحد: خانم حقیقی پور

071 33441288 تلفن مستقیم :

موقعیت در بیمارستان: طبقه اول

معرفی واحد:

واحد مددکاری متشکل از مددکار در دو شیفت صبح و عصر و در روزهای تعطیل با هدف خدمت رسانی به بیماران و مراجعه کنندگان در بخشهای مختلف بیمارستان حضور مستمر دارند.

خدمات واحد:

مراجعه به بخش های بیمارستان با هدف موردیابی و تشخیص نیازهای بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی مددجویان و اولویت بندی آنها، ارائه خدمات مشاوره ای به بیماران و خانواده های آنان جهت حمایت های بهداشتی درمانی در راستای فرایندهای مرکز، ایجاد تعامل بین بیماران و همراهان با تیم درمان در راستای تسهیل خدمات درمانی موثر و کارآمد، بررسی وضعیت مالی بیماران و اعلام نظر تخصصی با در نظر گرفتن اعتبارات مصوب و منابع موجود در جهت تسهیل پرداخت هزینه های درمانی.